
Sted
Studiested
Adresse
CRIStin besøk profil
Fagområder
Vitenskapsdisipliner
Andre pedagogiske fag.
Emner
Blandet læring, E-læring, Fleksibel læring, IKT i undervisning, IKT og læring, Studentaktive læringsformer, Webbasert veiledning.Prosjekter
Postgraduate nursing students' motivation for learning
Active learning classroom: A scoping review
-
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review (1)
Simulation-based learning in palliative care in postgraduate nursing education: a scoping review
2023, BMC Palliative Care - Intervju (1)
-
Vitenskapelig foredrag (20)
Blended learning og flipped classroom
2022Hva er studentaktiv læring?
2022Nursing students’ learning physiology within a flipped classroom design
2019Bruk av digital teknologi i synkrone og asynkrone læringsaktiviteter
2016Hvordan og hvorfor tilrettelegge for interaksjon?
2015Student Response Systems: Do nursing students prefer coloured paper or digital solutions?
2014Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
2014Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
2013Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
2013Trygghet og motivasjon til skriftlig samarbeid i nettgrupper
2013Veiledning og læringsgrupper på nett
2013Fleksibel læring og trygt læringsmiljø på nett
2012Interaksjon i nettgrupper. Trygghet til å skrive og samarbeide i diskusjonsfora på nett
2011Asynchronous discussion: Inside the LMS or on the open web?
2011 - Doktorgradsavhandling (1)
-
Vitenskapelig artikkel (8)
Collaborative Online Learning Using a Blended Learning Design for a Physiology Course in Nursing Education
2021, Seminar.net - Media, technology and lifelong learningStudying physiology within a flipped classroom – The importance of on-campus activities for nursing students’ experiences of mastery
2020, Journal of Clinical Nursing (JCN)Nursing students’ experiences with the use of a student response system when learning physiology
2019, Nordic Journal of Digital LiteracyNursing students studying physiology within a flipped classroom, self-regulation and off-campus activities
2019, Nurse Education in PracticeHvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett?
2012, UNIPEDFleksibel fagdiskusjon
2012, UNIPEDFleksibel undervisning
2009, UNIPED -
Leder (1)
The internet and nurse education
2017, Nurse Education in Practice - Database (2)
-
Rapport (5)
Hvordan sikre best mulig tilbud for barnevernsungdom i overgangen til voksenlivet?
2017, VID vitenskapelige høgskoleLær mer sammen i LMS. Hvordan veilede og tilrettelegge for samarbeidslæring i nettgrupper for sykepleiestudenter på fleksible studier?
2011, Diakonhjemmet høgskoleLæringsgrupper på nett
2011, Diakonhjemmet høgskoleKombinert læring. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen med fokus på pedagogisk bruk av stream og leksjoner i anatomi, fysiologi og biokjemi
2009, Diakonhjemmet Høgskole - Faglig foredrag (2)
-
Digitale læremidler (9)
Let's twist again - opplæringsprogram for ansatte
2015Oppvarmingsuka - introduksjonsprogram for studenter
2015Nettbasert kurs i anatomi, fysiologi og biokjemi
2011Digital julekalender til sykepleierstudentene
2010Nettbasert kurs i anatomi, fysiologi, biokjemi og ernæringsfysiologi
2007Subkutane- og intramuskulære injeksjoner. Interaktiv lærebok i praktiske ferdigheter
2005Nettbasert forkurs i matematikk
2005Vitale tegn - BT, puls, respirasjon og temperatur. Interaktiv lærebok i praktiske ferdigheter
2004 - Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel (2)
- Populærvitenskapelig foredrag (1)
Bakgrunn
Har undervisningserfaring fra grunnskole til høgskole innenfor realfag og naturvitenskapelige emner. Har bred erfaring med utvikling av IKT-støttede undervisningsopplegg og digitale læringsressurser, spesielt innenfor de naturvitenskapelige emnene i sykepleierutdanningen, samt fleksible læringsformer, kombinert læring og omvendt læring. Har videreutviklet metoder for samarbeidslæring i nettgrupper. Veiledning av fagpersonalet i utvikling av IKT-støttede undervisningsopplegg, opplæring i bruk av skolens nettbaserte læringsplattform, inkludert utvikling av skolens pedagogiske opplegg ved bruk av denne plattformen, og opplæring i veiledning av studenter ved bruk av IKT. Utvikling av skolens pedagogiske bruk av digitale verktøy i forbindelse med undervisning på campus.
Emner
- Blandet læring
- E-læring
- Fleksibel læring
- IKT i undervisning
- IKT og læring
- Studentaktive læringsformer
- Webbasert veiledning