Emnet gir en innføring i kommunikasjonsprosesser i organisasjons- og næringsliv. Du får innsikt i kommunikasjonsteorier og lærer hvorfor god kommunikasjon og dialog er viktig for å bygge en samlende kultur internt i virksomheten og hvordan ledere kan bruke kommunikasjon som et strategisk verktøy for å nå virksomhetens mål.
Emnet gir en innføring i kommunikasjonsprosesser i organisasjons- og næringsliv. Du får innsikt i kommunikasjonsteorier og lærer hvorfor god kommunikasjon og dialog er viktig for å bygge en samlende kultur internt i virksomheten og hvordan ledere kan bruke kommunikasjon som et strategisk verktøy for å nå virksomhetens mål.
Hovedtemaer:
• Kommunikasjon i organisasjoner
• Sosialiseringsprosesser i organisasjoner
• Konflikt og forhandling
• Retorikk, meningsskaping og visjoner
Arbeidsform og eksamen
All undervisning, kommunikasjon og samhandling i emnet vil være digital og du kan derfor ta dette emnet uansett hvor i landet du bor. Emnet består av nettforelesninger, digitale læringsaktiviteter og obligatoriske arbeidskrav. Noe undervisning/studentaktivitet vil finne sted i sanntid.
Obligatoriske aktiviteter må være bestått før eksamen. Emnets eksamen er en skriftlig oppgave/ digital fortelling med 1 måneds varighet. Bestått/ikke bestått.
Les mer om emnets innhold, læringsutbytte, obligatoriske krav og eksamen i emnebeskrivelsen.