førsteamanuensis Fakultet for sosialvitenskap
VID Oslo
Sosialt arbeid.
You are on your own now - Support for disabled care leavers in transition to adulthood [PhD project]
How can the concept of relational autonomy inform aftercare practice with disabled young people leaving care2024
I did not dare to tell them what I needed: Anti-oppressive perspectives on support for disabled young people leaving care’ 2024
“Disability is not a word that we use”:Supporting disabled young people leaving care in Norway 2023
Support for disabled young people leaving care in Norway2023
The «others» Support for disabled young people leaving care in Norway2023
I did not dare to tell them what I needed” -anti-oppressive perspectives on support for disabled young people leavingcare2023
Living on the Edge: Institutional ethnography - Linking the individual and the institutional in care-leaving research2023
Living on the edge: Innovative research on leaving care: Methods of Care Leaving Research - Lessons learned from Interviews with Disabled Care Leavers in South Africa, Norway & Northern Ireland2023
How do ruling understandings of aftercare and disability shape support for disabled young people leaving care in Norway?2022
Policy values in support for care leavers with disabilities 2021
Ruling understandings of professional competence in Art and Crafts higher education2021
Støtte i overgang til voksenlivet for unge med barnevernsbakgrunn og erfaring av funksjonsnedsetting2021
Participation and Motivation in the Transition to Adulthood from Care - Engaging Care Leavers with Disabilities in Research 2021
Transition to adulthood for care leavers with disabilities 2019
Etikk i sosialt arbeid - etikken som støtte i utfordrande situasjonar2024
Korleis takle etiske utfordringar i sosialt arbeid2024
Teori i sosialt arbeid. Avslutningsseminar for Magdalene Thomassen2023
Forskningsetikk2024
Menneskemøte – i spennet mellom den andre og dei andre 2024
Det normative fundamentet for profesjonsetikken2024
Etiske omgrep i sosialfagleg ramme2024
Profesjonsetikk i sosialfagleg praksis2024
Sosialt arbeid som fag og profesjon i ein norsk kontekst2024
Methodological issues when interviewing disabled care-leavers: lessons learned from South Africa, Norway and Northern Ireland2023
Institutional ethnography: linking the individual and the institutional in care-leaving research2023
Det faglege innhaldet i sosialt arbeid2007
Profesjonsetikk i sosialt arbeid2024, Det Norske Samlaget
Bridges and Barriers. Support in the Transition to Adulthood for Disabled Young People Leaving Care2023, VID vitenskapelige høgskole
‘My disability was my own responsibility’: An institutional ethnography of the transitional experiences of disabled young people leaving care2023, Children and Youth Services Review
‘Disability is not a word we use’: Social workers' professional judgements about support for disabled young people leaving care2022, Child & Family Social Work
Policy values related to support for care leavers with disabilities2020, European Journal of Social Work
Institutional Ethnography - bridging the individual and the institutional2021
Transition to adulthood for care leavers with disabilities – A study of Norwegian white papers2018
Hvordan sikre best mulig tilbud for barnevernsungdom i overgangen til voksenlivet?2017, VID vitenskapelige høgskole
Kunnskapsoppsummering. NAV-kontoret og den kommunale barneverntenesta si oppfølging av unge med barnevernserfaring 2017, VID vitenskapelige høgskole
Kunnskapsoppsummering. NAV-kontoret og den kommunale barneverntjenestens oppfølging av unge med barnevernserfaring 2017, VID vitenskapelige høgskole
SMARTs kontraktsmetod: Vetenskapligt stöd och evidensbaserad praktik2015, Ersta Sköndal Högskola
Med rom for livet. Evaluering av Kirkens sosialtjenestes oppfølgingsarbeid2008, Diakonhjemmet Høgskole
Boligsosialt arbeid som helhet, samarbeid og individuell oppfølging. Evaluering av prosjekt Bolig med nogo attåt2007, Diakonhjemmet Høgskole
BoSatt - gode bortespillere på andres hjemmebane? Evaluering av prosjekt BoSatt Satellitt2007, Diakonhjemmet Høgskole
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan VID behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved VID og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.