Hjelp

Teknisk

  • Hva er Feide?

    Feide er en løsning for sikker identifisering i utdanningssektoren. Feide brukes av ansatte og studenter ved høgskolen til å logge inn på / få brukertilgang til mange av høgskolens digitale tjenester, for eksempel itslearning. Les mer på feide.no.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Tilbyr dere e-posttjeneste for studenter?

    Nei, VID tilbyr ikke egne e-postadresser for studenter.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hvordan kobler jeg meg på trådløst nettverk?

    Fremgangsmåten for å koble seg på det trådløse nettverket varierer mellom våre studiesteder. Gå til siden Trådløst nettverk for å finne tilkoblingsmetoden for ditt studiested.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hva er Helpdesk?

    Helpdesk er VIDs apparat for IT-support. Du kan nå Helpdesk på e-post helpdesk@vid.no. Helpdesk holder åpent mellom kl. 10.00–14.00.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hva skyldes feilmeldingen «finner ikke student», når jeg prøver å aktivere Feide-kontoen?

    Det kan skyldes at du sitter på en for gammel nettleser. Prøv å oppdatere din nåværende nettleser eller last ned Google Chrome. Sjekk også at alle opplysninger som du har skrevet inn er korrekte.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg har glemt Feide-passordet mitt, hvordan kan jeg få nytt?

    Du kan tilbakestiller Feide-kontoen din på Passordweb. Merk at det tar en times tid fra du tilbakestiller passordet og til det nye blir aktivt.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Det står at Feide-kontoen min er låst, hva gjør jeg?

    Prøv å tilbakestille Feide-kontoen din på Passordweb. Merk at det tar en times tid fra du tilbakestiller den og til du kan logge inn.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hvem kan hjelpe meg med ting inne i itslearning?

    Med unntak av brukertilganger/innlogging, så er alt som har med itslearning å gjøre ting du kan spørre e-læring om. Du kan ta kontakt via siden E-læring, eller så finner du dem i tredje etasje i Diakonveien 18 i Oslo.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg klarer ikke å koble meg på det trådløse nettverket. Hva gjør jeg?

    Prøv først å tilbakestille Feide-passordet ditt, og se om det hjelper. Les mer om nullstilling av Feide-passord.

    Hvis det fortsatt ikke fungerer ta kontakt med Helpdeskhelpdesk@vid.no

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg har tilbakestilt Feide-passordet mitt, men kommer fortsatt ikke inn. Hva gjør jeg?

    Når du tilbakestiller Feide-passordet eller Feide-kontoen din, må du vente en times tid for at serveren skal synkronisere seg. Hvis du fortsatt ikke kommer inn etter å ha ventet i en time, ta kontakt med Helpdeskhelpdesk@vid.no.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Tilbyr dere Microsoft Office gratis?

    Aktive studenter ved VID har tilgang til Microsoft Office gjennom tilbudet Office 365. Office 365 inneholder Office-pakken med blant annet Word, Excel, PowerPoint og Outlook. Du kan bruke Office 365 i skyen eller laste programmene ned så lenge du er student ved VID. Les mer om Microsoft Office 365 for studenter.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på Instagram Abonner på vår YouTube-kanal Send oss en e-post