Hjelp

Teknisk

  • Hva er Feide?

    Feide er en løsning for sikker identifisering i utdanningssektoren. Feide brukes av ansatte og studenter ved høgskolen til å logge inn på / få brukertilgang til mange av høgskolens digitale tjenester, for eksempel itslearning. Les mer på feide.no.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Tilbyr dere e-posttjeneste for studenter?

    Nei, VID tilbyr ikke egne e-postadresser for studenter.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hvordan kobler jeg meg på trådløst nettverk?

    Fremgangsmåten for å koble seg på det trådløse nettverket varierer mellom våre studiesteder. Gå til siden Trådløst nettverk for å finne tilkoblingsmetoden for ditt studiested.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hva skyldes feilmeldingen «finner ikke student», når jeg prøver å aktivere Feide-kontoen?

    Det kan skyldes at du sitter på en for gammel nettleser. Prøv å oppdatere din nåværende nettleser eller last ned Google Chrome. Sjekk også at alle opplysninger som du har skrevet inn er korrekte.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hva er Helpdesk?

    Helpdesk er VIDs apparat for IT-support. Du kan nå Helpdesk på e-post helpdesk@vid.no. Helpdesk holder åpent mellom kl. 10.00–14.00.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg har glemt Feide-passordet mitt, hvordan kan jeg få nytt?

    Du kan tilbakestiller Feide-kontoen din på Passordweb. Merk at det tar en times tid fra du tilbakestiller passordet og til det nye blir aktivt.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Det står at Feide-kontoen min er låst, hva gjør jeg?

    Prøv å tilbakestille Feide-kontoen din på Passordweb. Merk at det tar en times tid fra du tilbakestiller den og til du kan logge inn.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg har et problem med oppgaven min i Word, hvem kan hjelpe meg?

    E-læring hjelper studenter med eventuelle problemer de måtte ha i Word og andre Microsoft Office-programmer. Du kan ta kontakt via siden E-læring, eller så finner du dem i tredje etasje i Diakonveien 18 i Oslo.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Hvem kan hjelpe meg med ting inne i itslearning?

    Med unntak av brukertilganger/innlogging, så er alt som har med itslearning å gjøre ting du kan spørre e-læring om. Du kan ta kontakt via siden E-læring, eller så finner du dem i tredje etasje i Diakonveien 18 i Oslo.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg klarer ikke å koble meg på det trådløse nettverket. Hva gjør jeg?

    Prøv først å tilbakestille Feide-passordet ditt, og se om det hjelper. Les mer om nullstilling av Feide-passord.

    Hvis det fortsatt ikke fungerer ta kontakt med Helpdeskhelpdesk@vid.no

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

  • Jeg har tilbakestilt Feide-passordet mitt, men kommer fortsatt ikke inn. Hva gjør jeg?

    Når du tilbakestiller Feide-passordet eller Feide-kontoen din, må du vente en times tid for at serveren skal synkronisere seg. Hvis du fortsatt ikke kommer inn etter å ha ventet i en time, ta kontakt med Helpdeskhelpdesk@vid.no.

    Hjalp dette svaret deg?

    Åpne spørsmålet på egen side

Følg oss på Facebook Følg oss på Twitter Følg oss på Instagram Abonner på vår YouTube-kanal Send oss en e-post