Vi lanserer nye nettsider mandag 26. mai! Nettsidene våre vil derfor være nede i tidsrommet 16:00-21:00 denne dagen.
Her finner du informasjon om hvordan du ber om begrunnelse på karakter, klage på karakter og klage på formelle feil
Hvis du ønsker begrunnelse ved muntlig eksamen eller bedømmelse av praktiske ferdigheter, må du be om begrunnelse umiddelbart etter at du har fått karakteren. Hvis du har fått karakteren ikke bestått (F), vil du få skriftlig begrunnelse i Inspera uten å måtte be om det. Dette gjelder ikke ved klagesensur.
Du har rett til å klage på karakteren på skriftlige eksamener. Du kan klage via Studentweb. Det nye sensurvedtaket kan føre til at du enten går opp eller ned i karakter.
Klage på formelle feil ved eksamen eller bedømmelse av praksisopplæring må sendes til VID innen tre uker etter at kandidaten ble, eller burde ha blitt, kjent med de forhold som begrunner klagen.
Hvis fakultetet ikke gir deg medhold i klagen, skal den oversendes høgskolens klagenemnd for endelig avgjørelse. Du skal få skriftlig orientering om at klagen oversendes klagenemnda og få kopi av alle saksdokumentene.
Ta kontakt med Studieseksjonen gjennom Serviceportalen. Husk å oppgi studentnummer når du tar kontakt.
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan VID behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved VID og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.