Vi lanserer nye nettsider mandag 26. mai! Nettsidene våre vil derfor være nede i tidsrommet 16:00-21:00 denne dagen.
ph.d., førsteamanuensis Institutt for sykepleieFakultet for helsevitenskap
VID Bergen
Ulriksdal 10, 5009 Bergen
Barriers and facilitators for leading nursing homes through the COVID-19 pandemic: A focus group study in Norway2023, Nursing Open
Health professional students’ self-reported emotions during simulation-based education: An interpretive descriptive study2022, Nurse Education in Practice
The affective component of learning in simulation-based education – facilitators’ strategies to establish psychological safety and accommodate nursing students’ emotions2022, BMC Nursing
Effect of a telemedicine intervention for diabetes-related foot ulcers on health, well-being and quality of life: secondary outcomes from a cluster randomized controlled trial (DiaFOTo)2020, BMC Endocrine Disorders
The effect of telemedicine follow-up care on diabetes-related foot ulcers: A cluster-randomized controlled non inferiority trial2017, Diabetes Care
Severity and duration of diabetic foot ulcer (DFU) before seeking care as predictors of healing time: A retrospective cohort study2017, PLOS ONE
An integrated wound-care pathway, supported by telemedicine, and competent wound management—Essential in follow-up care of adults with diabetic foot ulcers2016, International Journal of Medical Informatics
Telemedicine Versus Standard Follow-Up Care for Diabetes-Related Foot Ulcers: Protocol for a Cluster Randomized Controlled Noninferiority Trial (DiaFOTo)2016, JMIR Research Protocols
Culture crash regarding nursings students`experience of implementation of EBP in clinical practice2012, Vård i Norden
Patient safety regarding leg ulcer treatment in primary health care2008, Vård i Norden
Evaluation of evidence-based methods used to teach nursing students to critically appraise evidence2008, Journal of Nursing Education
Sammenligning av tilheling og kostnader ved to ulike behandlingsmetoder en intervensjonsstudie av pasienter med leggsår, utført i hjemmesykepleien2006, Vård i Norden
Improving patient safety by using interprofessional simulation training in health professional education2006, Journal of Interprofessional Care
Mellom trigging og trygging Det affektive læringsdomenet i simuleringsbasert utdanning.2022, Vid vitenskapelige høgskole
Diabetic foot ulcers – predictors of healing time and aspects of telemedicine2018, Universitetet i Bergen
Omsorg for alvorlig syke og døende i sykehjem under strenge smittevernsrestriksjoner2022
Health professional’s experiences in carrying out infection control in nursing homes during the first year of Covid pandemic in Norway2022
Barriers and enablers to nursing home leaders’ behaviours for Covid-19 pandemic control. A qualitative study 2021
Veiledet praksis på poliklinikk for sykepleiestudenter. Kan poliklinikk/dagenhet være en egnet læringsarena for sykepleiestudenter eller er det fremdeles sengepost som gjelder? 2016
It is possible for nursing students to achieve the learning objectives in their hospital clinical training at the outpatient clinic? Experiences from the students2016
A qualitative study among patients with diabetes foot ulcers randomized to a telemedicine versus traditional follow- up health care intervention 2016
A qualitative study among patients with diabetes foot ulcers randomized to a telemedicine versus traditional follow- up health care intervention.2015
Er det mulig å få til god sykehuspraksis for sykepleiestudenter på medisinsk og kirurgisk poliklinikk, eller er det fremdeles sengepost som gjelder?2012
Culture crash regarding nursing students’ experience of implementation of EBP in clinical practice2012
Veiledet praksis på poliklinikk. Kan poliklinikk/dagenhet være en egnet læringsarena for sykepleiestudenter eller er det fremdeles sengepost som gjelder? 2012
Problems when writing about evindence-based ADL2005
Kunnskapsbaserte undervisningsmetoder anvendt i kritisk analyse av en vitenskapelig artikkel Et kunnskapsbasert undervisningsopplegg for sykepleierstudenter. 2. studie. Betanien diakonale høgskole2005
Forskningsbasert undervisning om reminisens2005
Kunnskapsbaserte undervisningsmetoder anvendt i kritisk analyse av vitenskapelig artikkel Et kunnskapsbasert undervisningsopplegg for sykepleierstudenter, 2 . studieår, Betanien diakonale høyskole2005
Problems when writing about evidence-based ADL2005
A rollercoaster of emotions: An integrative review of emotions and its impact on health professional students' learning in simulation-based education2021, Nursing Open
Telemedisin og diabetes fotsår – bedre kontinuitet og brukermedvirkning? 2019
Telemedisinsk oppfølging av sår – en større mulighet for kontinuitet og brukermedvirkning? 2018
Delivery of foot care for patients with diabetes2014
Er det mulig å få til god sykehuspraksis for studenter på poliklinikk, eller er det fremdeles sengepost som gjelder? Erfaringer fra bruk av poliklinikk/dagenhet som veiledet praksisarena for sykepleiestudenter i bachelorutdanningen. Abstract2012
“Telemedicine in Diabetic Foot Care—Is this the Next Generation of Outreach?” 2019
Telemedisinsk oppfølging av diabetes fotsår-en større mulighet for kontinuitet og brukesmedvirkning2018
Telemedicine follow–up care is no worse than standard outpatient care: A cluster randomised controlled noninferiority study among patients with diabetes-related foot ulcers2017
Telemedisinsk oppfølging av pasienter med diabetes fotsår i kommunehelsetjenesten – et alternativ til dagens praksis? 2017
Telemedicine follow-up for patients with diabetes-related foot-ulcers in primary health care. A cluster randomized controlled non-inferiority trial.2017
Telemedicine in diabetes foot care in Norway. Experiences from collaboration with primary and specialist health care services2016
Are referral time and ulcer classification independent predictors for healing time? A retrospective cohort study2016
A qualitative study among patients with diabetes foot ulcers randomized to a telemedicine versus traditional follow- up health care intervention. The 8th Nordic Diabetes PhD and Postdoc2015
Kunnskapsbaserte undervisningsmetoder anvendt i kritisk analyse av vitenskapelig artikkel2005
Critical appraisal of a scientific article2005
Evindence-based teaching about reminiscence2005
Evidence-based teaching about reminiscence2005
Critical appraising of a scientific article2005
Predikerer alvorlighetsgrad og varighet av diabetisk fotsår før behandlingsstart i spesialisthelsetjenesten helingstid? 2018, Diabetesforum
Pasientenes perspektiv: Erfaringer med telemedisinsk oppfølging av diabetes fotsår i kommunehelsetjenesten – en kvalitativ studie. 2018, Diabetesforum
Telemedisinsk oppfølging av pasienter med diabetes fotsår – et likeverdig tilbud til dagens praksis. 2018, Diabetesforum
Sårbehandling via mobil gir gode resultater2017
Fotsår kan behandlast via mobilen2017
Et kunnskapsbasert undervisningsopplegg for sykepleierstudenter2005
Forskningsbasert undervisning om reminisens. Konferanseabstract i rapport og poster2005
Sykepleieroller i poliklinikken2004, Tidsskriftet sykepleien
Selvstendig arbeid og bekvem arbeidstid1999, Tidsskriftet sykepleien
Behandlingsmetode avhenger av pasientens totalsituasjon1996, Tidsskriftet sykepleien
Leggsårprosjekt1995, Medlemsbladet-Faggruppe for sykepleiere i dermatologi
Evaluering av problembasert læring ved Betanien sykepleierhøgskole 1. og 2. studieår vår 19991999, Betanien sykepleierhøgskole
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan VID behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved VID og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.