
Kontakt
E-post
synne.skarsaune@vid.noMobiltelefon
+47 415 61 292Sted
Studiested
Adresse
Ph.d.-prosjekt
CRIStin besøk profil
Fagområder
Emner
Medborgerskap, Pedagogikk, Pedagogisk psykologi, Psykisk utviklingshemming.Prosjekter
Participation and profound intellectual disability - a practise project in co-operation with a municipality
-
Doktorgradsavhandling (1)
Learning from persons with profound intellectual and multiple disabilities
2023, Vid Vitenskapelige høyskole -
Vitenskapelig artikkel (5)
Persons with profound and multiple learning disabilities as individuals of knowledge: Exploring the possibilities of empathy
2023, British Journal of Learning DisabilitiesHolding and Professional Care: On Self-Determination for Persons With Profound Intellectual and Multiple Disabilities
2023, Research and Practice for Persons with Severe DisabilitiesHvordan kan utprøving av PAAR inspirere profesjonelle praksiser sammen med personer med utviklingshemming?
2022, Forskning og forandringAdvancing inclusive research with people with profound and multiple learning disabilities through a sensory-dialogical approach.
2022, Journal of Intellectual DisabilitiesSelf-Determination: What can we Learn from Persons with Profound Intellectual and Multiple Disabilities?
2021, Scandinavian Journal of Disability Research -
Populærvitenskapelig artikkel (1)
Å samskape brukermedvirkning i heldøgnstjenester til voksne med alvorlig utviklingshemming som ikke uttrykker seg med ord - fortelling fra et praksisprosjekt
2023, Tidsskrift for psykisk helsearbeid -
Vitenskapelig oversiktsartikkel/review (1)
Self-determination of people with profound intellectual and multiple disabilities
2022, Developmental Medicine & Child Neurology -
Kronikk (2)
Digital utvikling, men begrenset mulighet for utviklingshemmede!
2022, SOR rapportDigital utvikling – ikke for dem med utviklingshemning?
2022, Tønsbergs blad - Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel (1)
- Faglig kapittel (1)
-
Rapport (2)
Å skape gode hverdagsliv sammen.
2021, VID vitenskapelige høyskole & NTNUVeileder om gode medvirkningspraksiser sammen med personer som ikke uttrykker seg med ord.
2021, VID vitenskapelige høyskole & Klepp kommune -
Vitenskapelig foredrag (10)
Hvordan inkludere personer med alvorlig utviklingshemming i forskning?
2021Presentasjon av foreløpige resultater i case 2B Unge voksne med alvorlig utviklingshemning.
2020Personer med alvorlig utviklingshemming (som ikke uttrykker seg med ord) og inkluderende forskning
2019People with profound intellectual disability: challenges in research.
2018Tjenesteutvikling sammen med personer med utviklingshemming.
2017 - Hovedfagsoppgave (1)
Bakgrunn
Cand.Ed utdannet med bakgrunn som rådgiver i PPT. Underviser i tema tilknyttet pedagogikk og psykologi
Emneord
- Psykisk utviklingshemming
- Pedagogisk psykologi
- Pedagogikk
- Medborgerskap