stipendiat Senter for diakoni og profesjonell praksis
VID Bergen
Ulriksdal 10, 5009 Bergen
234
Moralsk uro - en fenomenologisk studie av studenters møte med etiske dilemmaer i profesjonelle menneskepraksiser
The Meaning and Significance of Moral Disquiet and Other Related Phenomena: Fear, distress, critique, and tact2024, Phenomenology & Practice
Lived Time in Moments of Unease: Responsibility and Genuine Time in Professional Practice2023, Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education
What is Moral Disquiet and How Does the Experience of Moral Disquiet Appear in Professional Human Practices? Facing Responsibility in Nursing, Teaching, and Caring2022, Phenomenology & Practice
Kindergarten teacher students' experiences of value conflicts in kindergartens as educational institutions2019, Universal Journal of Educational Research
Democratic education and equality in the aftermath of the pandemic: What pedagogical forms of significance should we revisit, revive and retrieve? How and why?2022
A Phenomenological Study Exploring Students` Lived Experiences of Moral Disquiet in Professional Human Practices2022
Exploring Moral Disquiet Phenomenologically2022
Barnehagelærerstudenters opplevde verdikonflikter i møte med barnehagen som utdanningsinstitusjon2019
Barnehagelærerstudenters opplevde verdikonflikter i møte med barnehagen som utdanningsinstitusjon2018
Fagdidaktisk kompetanse i møte med barns skapende prosesser2012
"Jeg hjalp, jo. Jeg ga 200 kroner". En kvalitativ studie om nordmenns holdninger til migrasjon og vilkår for inkludering2019, HEMIL, Universitetet i Bergen
"Jammen, det er jo ikke det vi leker. Vi leker jo syke og doktor" - om utfordringer og meningsskaping i prosjektarbeid med barn i barnehagen2009, Universitetet i Bergen
"Eg tar toraradaren" - fortellinger om selviscenesttelse, artefakter og barns erfaringer I barnehagen2015
Individuell utviklingsplan - et hjelpemiddel i hverdagen2014
Måltider i barnehagen - en utforskende og vurderende praksis2010
Barnehagens måltidspraksis2014, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Hvilke stemmer får betydning for barnehagens innhold?2014, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Ting på nytt - en gjenbruksdidaktikk (bokomtale)2014, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Omsorg i barnehagen (bokanmeldelse)2013, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Grunnlag for læring - dokumentasjon i barnehage og skole (bokanmeldelse)2011, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Å utforske praksis (bokanmeldelse)2011, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Den nasjonale barnehageprisen for kunst og kultur 2013 (rapport)2014, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Konferansen "Barnehagen som danningsarena" (rapport fra konferansen)2014, Barnehagen : tidsskrift for barnehagefolk
Gjekk til bekken, fekk meir enn vatn2013
Se kva som skjer – Endring i vilkår for læring og danning2012
Presentasjon av boken Måltider og fysisk aktivitet i barnehagen - barnehagen som arena for folkehelsearbeid2010
Prosjektbasert arbeid - om barns medvirkning og kunstfaglig aktivitet i barnehagen2011
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan VID behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved VID og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.