Gå til innholdet
Nye nettsider er nylig lansert, og vi fikser fortløpende feil og mangler. Takk for at du har tålmodighet mens vi får alt innhold på plass.

Familieterapi og systemisk praksis forskning (FAMSYS)

Forskningsgruppen FAMSYS har et tydelig fokus på praksis og tilknytning til praksisfeltet. Formålet for forskningsgruppen er å styrke forskning og kunnskapsutvikling omkring par, familier, relasjoner, familieterapi og systemisk praksis, men også på utdanning innenfor familieterapi og systemisk praksis. Vi retter også søkelys mot hvordan organisasjoner og brukere kan samhandle med hensyn til relasjon, kommunikasjon og kontekstuelle aspekter. I tillegg vil forskningsgruppen aktivt søke å styrke kunnskapsutviklingen omkring sosioøkonomiske og politiske forhold som påvirker par, familier og andre relasjoner. Innenfor gruppen finnes erfaring og kompetanse på forskning ved bruk av kvalitative, kvantitative og blandede (mixed) metoder.

Hva forsker vi på?

Forskningen drives i nær samarbeid med praksisfeltet, og foregår innenfor ulike praksisområder som helsevesen, sosialt arbeid, barnevern, familievern, kriminalomsorg, rusfeltet, utdanningssektoren og næringsliv. Tema for forskningsgruppen er også forskning på utdanning innenfor familieterapi og systemisk praksis, relatert til problemstillinger om hvordan integrering av teori, praksis og forskning kan bidra til faglig utvikling.

Tilknyttet nettverk:

INSPIRE international research network

Ledere

Medlemmer

NavnStillingMedlemstype
Anne ØfstiFørsteamanuensisPrimær
Anne GrasaasenFørstelektorPrimær
Nicoletta BusinaroFørsteamanuensisPrimær
Sigurd Riste AndersenHøgskolelektorPrimær
Tone GrøverFørstelektorPrimær
Åse HolmbergFørsteamanuensisPrimær
Jan Frode SnellingenOffentlig ph.d.Primær
Nina SolbergStipendiatPrimær
Pål Erik CarlinOffentlig ph.d.Primær
Tina FeylingOffentlig ph.d.Primær
Camilla Christine HolmStipendiatPrimær
Liv Hilde Myrset BrisåStipendiatPrimær
Stephen Rodriguez-ElizaldeStipendiatPrimær
Per Lennart LoråsProfessor IISekundær
Lene ØstbyFørstelektorSekundær