Gå til innholdet
Nye nettsider er nylig lansert, og vi fikser fortløpende feil og mangler. Takk for at du har tålmodighet mens vi får alt innhold på plass.

Ny markedskampanje: … vedder på at du ikke har hørt om oss før!

Bilde av en reklameboards på en t-bane stasjon.
....likevel vedder vi på at du ikke har hørt om oss. Dette er en skisse av hvordan reklamekampanjen vil kunne se ut i bybildet.
  • Av: Stine Førland
  • Publisert: 6. januar 2023.
Med januar kommer tradisjon tro oppstart av ny markedskampanje. Årets kampanje har som oppgave å gjøre VID mer synlig og bedre kjent i våre kjernemålgrupper.

Du vet mest sannsynlig ikke hvem eller hva VID er? Så vi har kjøpt litt reklameplass for å fortelle deg at VID er høyskolen for deg som bryr deg om folk og som ønsker en spennende, variert arbeidsdag. Vurderer du å bli sykepleier, vernepleier, sosionom, ergoterapeut – eller prest? Da er det greit å vite at VID har 60 studieprogram og campus i 6 forskjellige norske byer. Ooog fra å meeeeed… NÅ! vet du også om nettsiden vår VID.no.

Teksten over er fra en podkast-annonse som slippes om noen få uker. Den oppsummerer kort essensen i årets kampanje.

Lav kjennskap

Studenter velger høyskoler de kjenner til. Ansatte ønsker å jobbe i institusjoner med et godt omdømme, og påvirkere anbefaler skoler de kjenner til og som de vet leverer god kvalitet.

VID har lav kjennskap. Norstats målinger fra 2022 viser at kun 3 prosent av Norges befolkning kjenner til VID. Det er en utfordring i kampen om å bli valgt.

- Kampen om oppmerksomheten er tøff, og VID har et vanskelig utgangspunkt siden vår merkevare er såpass lite kjent ute i markedet. Det å komme høyt på listen over kjennskap når det snakkes om utdanning og/eller forskning knyttet til våre fagområder er noe vi må strekke oss etter. For å nå gjennom må vi skille oss ut, og vi må overraske, sier kommunikasjons- og markedssjef Tone Steen Sandberg.