Tar merkevaren ut på kino og radio
- Publisert: 24. desember 2024.
Hva kan du forvente?
Både radio- og kinoreklamen bruker humor og utfordrer våre fordommer om fremtidens helsevesen. Budskapet er klart: VID støtter teknologiske fremskritt, men understreker at medmenneskelighet, omsorg og nærhet fortsatt er viktigst. Reklamene viser hvordan VID utdanner til yrker hvor du kommer tettere på andre mennesker.
I filmen har vi designet vår egen humanoid. En humanoid er et vesen eller en robot som har en kroppsstruktur som ligner på menneskets, og brukes ofte i populærkulturen, spesielt innen fantasy og science fiction. Humanoiden i denne filmen kan både gå, snakke og utføre handlinger som en sykepleier. Den kan også vise en viss grad av følelser, men det blir litt klossete og lite troverdig.
- Vi håper med disse to reklamene at vi lykkes i å fange folks oppmerksomhet. For å nå igjennom hos mennesker som vurderer høyere utdanning krever det at vi er mer kreative og modige. Vi håper at det å spille på humor og leke med humanoids vil ha den nødvendige stoppeffekten, slik at flere vil bli kjent med oss og finner veien inn til våre nettsider, sier kommunikasjons- og markedssjef Tone Steen Sandberg.