Gå til innholdet
Nye nettsider er nylig lansert, og vi fikser fortløpende feil og mangler. Takk for at du har tålmodighet mens vi får alt innhold på plass.

Tar merkevaren ut på kino og radio

Sykepleier i uniform til venstre og robot i sykepleieruniform til høyre
  • Publisert: 24. desember 2024.
Med en humoristisk radioannonse og en kinoreklame som leker med tidsånden og «humanoider», satser vi på å bygge merkevaren VID ved å nå bredt ut til både unge og voksne. - Å sørge for god rekruttering til VIDs utdanninger er noe av det aller viktigste vi gjør. Derfor er denne oppgaven høyt prioritert også i årets budsjett, sier direktør Marianne Brattland.

Hva kan du forvente?

Både radio- og kinoreklamen bruker humor og utfordrer våre fordommer om fremtidens helsevesen. Budskapet er klart: VID støtter teknologiske fremskritt, men understreker at medmenneskelighet, omsorg og nærhet fortsatt er viktigst. Reklamene viser hvordan VID utdanner til yrker hvor du kommer tettere på andre mennesker.

I filmen har vi designet vår egen humanoid. En humanoid er et vesen eller en robot som har en kroppsstruktur som ligner på menneskets, og brukes ofte i populærkulturen, spesielt innen fantasy og science fiction. Humanoiden i denne filmen kan både gå, snakke og utføre handlinger som en sykepleier. Den kan også vise en viss grad av følelser, men det blir litt klossete og lite troverdig.

- Vi håper med disse to reklamene at vi lykkes i å fange folks oppmerksomhet. For å nå igjennom hos mennesker som vurderer høyere utdanning krever det at vi er mer kreative og modige. Vi håper at det å spille på humor og leke med humanoids vil ha den nødvendige stoppeffekten, slik at flere vil bli kjent med oss og finner veien inn til våre nettsider, sier kommunikasjons- og markedssjef Tone Steen Sandberg.