Læringsutbyttebeskrivelsene er lagt på 1. syklus i tråd med det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket for høyere utdanning. Etter fullført studium skal kandidaten ha følgende læringsutbytte, inndelt i kunnskaper, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Kandidaten
har bred kunnskap om sentrale temaer innenfor ledelse- og organisasjonsfag som har spesielt fokus på verdibevissthet, bærekraft og mangfold
har kunnskap om fagområdets historiske kontekst og utvikling som bakgrunn for å initiere sosial innovasjon og utvikling
har kunnskap om kulturelle, sosiale, institusjonelle og organisatoriske forhold som påvirker sosial innovasjon
har kjennskap til teorier som omhandler kommunikasjon, retorikk og samhandling i organisasjoner og flerkulturelle kontekster
har innsikt i HR-ledelse i nasjonalt og internasjonalt perspektiv, ulike samarbeidsformer og coaching
kjenner til debatter som omhandler implementering av FNs bærekraftsmål i organisasjoner, offentlig sektor og små og mellomstore bedrifter
Ferdigheter
Kandidaten
kan reflektere over organisasjoners oppbygging og anvende relevant kunnskap i forståelse av en leders hverdag
kan reflektere over sammenhengen mellom administrasjon, verdier og ledelse, særlig i et bærekraftsperspektiv
kan sammen med andre initiere, utvikle og evaluere teamarbeid og prosjekter knyttet til sosial innovasjon og sosialt entreprenørskap
kan anvende relevante praktiske verktøy og metoder i HR-arbeid og coaching
har en reflektert trygghet i møte med medmenneskers livssyn og verdier i profesjonsutøvelsen
kan analysere og kommunisere verdier som er viktige for virksomheten
Generell kompetanse
Kandidaten
har innsikt i organisasjons- og ledelsesfaget og kan anvende kunnskapsbaserte perspektiver på praksis, særlig et bærekraftig samspill mellom administrasjon, styring, organisering og ledelse
har innsikt i sammenhengen mellom verdier, organisering og administrasjon av ideell virksomhet
kan planlegge et sosialt innovasjonsprosjekt som strekker seg over tid, alene og/eller som deltaker i en gruppe i tråd med etiske krav og retningslinjer
kan formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig, muntlig og digitalt
kan se sammenhengen mellom organisasjonens HR-ledelse og organisasjonens strategi og verdigrunnlag samt se norsk arbeidsliv i en internasjonal og global sammenheng