- Jeg har blitt en mer spørrende og tålmodig leder
Siril Kleiven har gått veien fra gründer til leder i offentlig sektor. Underveis skaffet hun seg faglig tyngde med en…
Studier • Ledelse • Master
Vi står overfor store sosiale og miljømessige utfordringer. Organisasjoner opplever økt fokus på konkurranse og resultatkrav. Dette krever nye måter å lede og organisere på. Med en mastergrad i verdibasert ledelse lærer du hvordan arbeid med verdier kan endre organisasjoner og samfunn. Det tilbys 90 eller 120 studiepoengs masterløp på deltid eller heltid.
Priser
Programansvarlig
Master i verdibasert ledelse Heltid Oslo (MAVERDIHEL)
Du har også mulighet til å søke på grunnlag av realkompetanse.
Du skal laste opp:
CV og arbeidsavtaler/-kontrakter godkjennes ikke som dokumentasjon på arbeidspraksis.
Søkere med utenlandsk utdanning må dokumentere at de oppfyller krav til norsk- og engelskkunnskaper i Forskrift om opptak til høgre utdanning (For-2017-01-06-13).
Har du spørsmål til opptak, kontakt oss på e-post: opptak@vid.no
Samlingsuker høst 2022 / vår 2023
1. semester, 1. studieår heltid: uke 36, uke 37, uke 43 og uke 44
2. semester, 1. studieår heltid: uke 4, uke 5, uke 16 og uke 17
Undervisningsuker 2023-2024
Første studieår: uke 36, 44, 5 og 15
Andre studieår: uke 37, 45, 6 og 16
Tredje studieår: uke 36, 44, 5 og 15
Avsluttende studieår: uke 35, 46, 4 og 12
Vi jobber med en revidering av studieplan. Dette betyr at nye studenter begynner med faget Verdibasert ledelse og organisering.
Har du spørsmål om opptak, ta kontakt med Kristoffer Mällberg, studiekonsulent, Stavanger, telefon: +47 400 32 684, e-post: kristoffer.mallberg@vid.no
Priser
Programansvarlig
Master i verdibasert ledelse Deltid Oslo (MAVERDIDEL)
Du har også mulighet til å søke på grunnlag av realkompetanse.
Du skal laste opp:
CV og arbeidsavtaler/-kontrakter godkjennes ikke som dokumentasjon på arbeidspraksis.
Søkere med utenlandsk utdanning må dokumentere at de oppfyller krav til norsk- og engelskkunnskaper i Forskrift om opptak til høgre utdanning (For-2017-01-06-13).
Har du spørsmål til opptak, kontakt oss på e-post: opptak@vid.no
Samlingsuker høsten 2022 / våren 2023
1. semester, 1. studieår deltid: uke 37 og uke 44
2. semester, 1. studieår deltid: uke 5 og uke 16
Undervisningsuker 2023-2024
Første studieår: uke 36, 44, 5 og 15
Andre studieår: uke 37, 45, 6 og 16
Tredje studieår: uke 36, 44, 5 og 15
Avsluttende studieår: uke 35, 46, 4 og 12
Vi jobber med en revidering av studieplan. Dette betyr at nye studenter begynner med faget Verdibasert ledelse og organisering.
Har du spørsmål om opptak, ta kontakt med Kristoffer Mällberg, studiekonsulent, Stavanger, telefon: +47 400 32 684, e-post: kristoffer.mallberg@vid.no
Med en mastergrad i verdibasert ledelse får du mange og varierte karrieremuligheter. Studiet retter seg mot nåværende og fremtidige ledere, samt ansatte og andre som ønsker å utvikle ledelsesfaglig kompetanse.
å «utvikle ny organisatorisk praksis, basert på økt moralsk sensitivitet, ved anvendelse av bevisstgjørende og meningsskapende refleksjonsprosesser over egen praksis» (Aadland & Askeland, 2017, s. 92). Videre skaper verdier retning og drivkraft for handlinger. Bevissthet rundt verdier gir innsikt i hva som kan og bør være standarder for nåværende og fremtidige handlinger.
hvordan verdier knytter seg til etablering av gode relasjoner, nettverk og fellesskap. Vi jobber med hvordan man kan ta riktige og viktige beslutninger. Vi kobler verdibasert ledelse opp mot forståelse for styring og administrasjon, forvaltningsøkonomi og arbeidsrett.
Videre knytter vi verdier opp mot identitet, kultur og verdiarbeid i praksis, samt HR, personalledelse og team- og prosjektledelse. Vi ser også på verdier i tilknytning til sosial innovasjon og bærekraft.
I studiet får du innsyn i hvordan lede både innen offentlige organisasjoner, privat næringsliv og religiøst eller ideologisk forankrede organisasjoner. Du lærer hvordan verdier og etikk er knyttet til ledelses- og organisasjonsteori.
Ved søknad om opptak velges enten 90 eller 120 studiepoengs masterløp.
Studieløp som gir 120 studiepoeng, og kan tas enten på heltid eller deltid. Normert gjennomføringstid på deltid er 4 år med 30 studiepoeng per år. Normert tid på heltid er 2 år med 60 studiepoeng per år.
Studieløp som gir 90 studiepoeng, og kan tas enten på heltid eller deltid. Normert gjennomføringstid på deltid er 3 år med 30 studiepoeng per år. Normert tid på heltid er 2 år med 60 studiepoeng første året og 30 studiepoeng andre året.
Deltidsstudenter har to ukesamlinger per semester og heltidsstudenter har fire ukessamlinger per semester.
Flere emner kan tas som selvstendige kurs og gir studiepoeng på masternivå.
Du lærer å bruke verdiene dine til å identifisere, formulere og implementere grunnleggende verdier i organisasjoner og samfunn.
Det legges til rette for kritisk refleksjon og utvikling av din egen rolle som leder. Slik får du verktøy til å utvikle deg selv og organisasjonen i et samfunn med utfordringer.
Vi diskuterer dilemmaer og utfordringer for å finne hva som skal til for å bygge forpliktende fellesskap for et bedre samfunn.
FNs bærekraftsmål står sentralt i programmet.
Studiet formidler forskningsbasert kunnskap, og legger vekt på selvrefleksjon og veiledning.
Studiet retter seg mot studenter med både bachelor- og masterutdanninger og arbeidserfaring fra ulike sektorer. Det er et mål at studiet skal bringe sammen studenter med variert utdanningsbakgrunn og erfaring fra ulike profesjoner og sektorer.
nåværende og fremtidige ledere, samt ansatte og andre som ønsker å utvikle ledelsesfaglig kompetanse innenfor:
Studiet er åpent for alle kvalifiserte studenter som er opptatt av at ledelse skal ha en klar verdiforankring og identitet uavhengig av tro og livssyn.
At VID er en diakonal høgskole, betyr at vi bygger på et kristent verdigrunnlag. Det stilles ikke krav om kristen bekjennelse for å bli tatt opp som student. Vi tilstreber åpenhet og en vid horisont og ønsker derfor studenter med ulik bakgrunn og livssyn velkommen.
Siril Kleiven har gått veien fra gründer til leder i offentlig sektor. Underveis skaffet hun seg faglig tyngde med en…