Gå til innholdet
Nye nettsider er nylig lansert, og vi fikser fortløpende feil og mangler. Takk for at du har tålmodighet mens vi får alt innhold på plass.

Bruk av digitale verktøy i undervisningen kan støtte studenters læringsprosess

Headerbilde
Hanne Maria Bingen sammen med andre opponent, professor Bjørg Frøysland Oftedal (UiS), professor Annette Rose Leis-Peters (VID) og førsteamanuensis Anne Raustøl (VID) Foto: Max Schweiger
  • Publisert: 15. desember 2021.
En ny avhandling ved VID vitenskapelige høgskole utforsker hvordan bruk av digitale verktøy i sykepleierutdanningen kan tilrettelegge for aktiv læring i fysiologi. Studien foreslår et undervisningsdesign som støtter sykepleierstudenters læring i dette fagemnet.

Det er Ph.d.-kandidat Hanne Maria Bingen ved Fakultet for helsefag i VID Oslo som har forsket på omvendt undervisning blant sykepleierstudenter. Hun disputerte i dag, 15. desember 2021, med sin doktoravhandling Aktiv læring og integrert bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter. Om sykepleierstudenters læringsprosesser ved omvendt undervisning i naturvitenskapelige emner.