Gå til innholdet

Bruk av digitale verktøy i undervisningen kan støtte studenters læringsprosess

Headerbilde
Hanne Maria Bingen sammen med andre opponent, professor Bjørg Frøysland Oftedal (UiS), professor Annette Rose Leis-Peters (VID) og førsteamanuensis Anne Raustøl (VID) Foto: Max Schweiger
  • Publisert: 15. desember 2021.
En ny avhandling ved VID vitenskapelige høgskole utforsker hvordan bruk av digitale verktøy i sykepleierutdanningen kan tilrettelegge for aktiv læring i fysiologi. Studien foreslår et undervisningsdesign som støtter sykepleierstudenters læring i dette fagemnet.

Det er Ph.d.-kandidat Hanne Maria Bingen ved Fakultet for helsefag i VID Oslo som har forsket på omvendt undervisning blant sykepleierstudenter. Hun disputerte i dag, 15. desember 2021, med sin doktoravhandling Aktiv læring og integrert bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter. Om sykepleierstudenters læringsprosesser ved omvendt undervisning i naturvitenskapelige emner.