Nye nettsider er nylig lansert, og vi fikser fortløpende feil og mangler. Takk for at du har tålmodighet mens vi får alt innhold på plass.
Bruk av digitale verktøy i undervisningen kan støtte studenters læringsprosess
- Publisert: 15. desember 2021.
En ny avhandling ved VID vitenskapelige høgskole utforsker hvordan bruk av digitale verktøy i sykepleierutdanningen kan tilrettelegge for aktiv læring i fysiologi. Studien foreslår et undervisningsdesign som støtter sykepleierstudenters læring i dette fagemnet.
Det er Ph.d.-kandidat Hanne Maria Bingen ved Fakultet for helsefag i VID Oslo som har forsket på omvendt undervisning blant sykepleierstudenter. Hun disputerte i dag, 15. desember 2021, med sin doktoravhandling Aktiv læring og integrert bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter. Om sykepleierstudenters læringsprosesser ved omvendt undervisning i naturvitenskapelige emner.